Dot-scrap´s world of creativity

fredag den 15. juni 2012

CUPCAKES...!

JEP....så er vi her igen....på Panduro Hobby´s scrapbooking blog, skyder vi endnu en skøn og sød konkurrence i gang i dag.

Teamaet: CUPCAKES

Jeg er vild med cupcakes....både at bage og pynte dem, men også at spise dem. Selvom jeg ikke kan spise så meget, så er det skønt, at få bare lidt af en god kage..hi!

Så jeg har virkelig nydt denne udfordring.

Jeg har lavet dette cupcake-kort og et cupcake-album med opskrifter i.

Igen advarer jeg om et super langt indslag.....håber dog, at I har lyst til, at se det til ende. ...hi.´!

Der er jo ingen der siger, at et kort skal være flat. Jeg synes det kunne være sjovt, at lave et kort, der kan stå og pynte hos modtageren bagefter.


Jeg har brugt en stor blomst fra Panduro Hobby og har taget kronbladene af,
og brugt dem til at skabe cup-caken.

Jeg har brugt en tag/et manilla mærke som kort, som kan trækkes op og igen gemmes inden i cup-caken.

Jeg har taget udgangspunkt i et færdigt kit album.


Cupcake kort billede tut:

Jeg har skåret en styropor kugle over på midten, som vist på billedet.

Derefter har jeg brugt klæbepuder/3D puger som vist på billedet herunder.
Det skal placeres så det passer til den tag der skal ned i cup-caken som kort.

Klæbepuderne bruges samtidig til, at sætte de 2 halvdele sammen igen.


Find noget papir, som du vil bruge som cupcake-form.
Jeg kan godt lide dette papir med tekst på. Fals hele stykket med ca. 5 mm´s afstand.

Lim formen på cupcaken.


Jeg har brugt en af de helt store blomster fra Panduro Hobby og skilt den ad,
og bygget cupcaken op af dem.
Jeg startede fra bunden af. Pillede bladene og derefter kronbladene af.


Jeg har dog først sat det lækre elastiske bånd på og derefter brugt kronbladene.


Lim kronbladene på. Jeg har brugt limpistol.

Det er bare om, at sætte kronbladene på en efter en og fortsætte rundt og rundt.
Jeg har derefter brugt en masse knapper i forskellige størrelser dog alle i lyserøde nuancer.

Her kan man se, at jeg har brugt en tag som kort i midten, og jeg har først limet nogle blade på, sat et lyserødt bånd på, og til sidst har jeg limet 2 røde roser på. en på hver siden af tag´en.

Her lige et nærbillede af, hvordan jeg har sat knapperne på.

Et skønt startsæt, som jeg har brugt til, at tage udgangspunkt i.

Så er det bare at pynte løs.

Jeg har flyttet den lille "rude" fra midten af albummet til op i højre hjørne.
Det passede bedst ind i, hvordan jeg synes forsiden skulle se ud, og det var ganske let.


Her er de 2 "forsider".







Jeg har valgt, at lave en side der har opskriften på den enkelte cup-cake og på den anden side har jeg pyntet men med vilje gjort plads til, at der kan sættes billeder ind, når jeg har bagt kagerne. Så der kommer billeder ind af, hvordan de kom til at se ud.










Pyha....Så er vi til ende....hi.!

Håber I synes om ideerne.

Kig forbi Panduro Hobbys Scrapbooking blog og se hvilke materialer jeg har brugt, og se hvad de andre deisgnere har fundet på. Du skal da også deltage i vores konkurrence. Der er et skønt gavekort på hele 200 kr. på højkant. Det er da noget der er til at forstå.

Tusind tak fordi du kiggede forbi.

God scrappe-lyst
Dorte aka dot-scrap

2 kommentarer:

  1. Fantastisk cupcake den skal "bages" ved lejlighed, skøn måde at få brugt sine knapper på også en super flot bagebog. Sikke et arbejde:-)))))
    God weekend.
    Knus Lise

    SvarSlet
  2. Hvor er det bar elækkert, det du har lavet. Rigtig tøset på den fede måde.

    Knus Mette

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message